Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
Egészen gyakran futok bele olyan kijelentésekbe, melyekből
szinte világít, hogy az illető nincsen tisztában azzal a ténnyel, hogy Isten
"Izraelt" és "Jeruzsálemet", mint jelképet használta és használja
arra, hogy szellemi igazságokat mondjon el az Ő szellemi népéről, a mindenkori
egyházról, a lelki(szellemi) Izraelről, vagyis a hívőkről.
Mert az, hogy Isten üdvözülő népe, Isten
családja nem testi leszármazás, azaz nem egy néphez való tartozás, "testi
beleszületés" miatt lesz valaki, az teljesen nyilvánvaló:
„Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az
ígéret fiait tekinti magul.” (Róm 9:8)
„Nem lehet pedig, hogy meghiúsult legyen az Isten beszéde.
Mert nem mindnyájan izraeliták azok, kik Izraeltől valók;
Sem nem mindnyájan fiak, kik az Ábrahám magvából valók; hanem: Izsákban
neveztetik neked a te magod. Azaz, nem a testnek fiai az Isten
fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul.” Róma 9:6 -9:8
„Mert nem az a zsidó, aki külsőképpen az; sem nem az a körülmetélés, ami a testen külsőképpen van:
Hanem az a
zsidó, aki belsőképpen az; és a szívnek lélekben, nem betű szerint való
körülmetélése [az igazi körülmetélkedés]; amelynek dicsérete nem emberektől, hanem Istentől van.”
Róma 2:28 - 2:29
Ezek az igék beszélnek olyan zsidókról, akik valójában „nem
zsidók”, és beszél „nem zsidókról”, akik valójában „zsidók”, mert körül van
metélve a szívük…
Most akkor, hogy is van ez???
Egyszerűen úgy, hogy jelenleg kétféle
„zsidóság” létezik.
1. Az egyik a testi Izrael, vagyis azok, akik
zsidónak születtek, zsidónak keresztelkedtek, stb.
2. A másik a „lelki Izrael”, vagyis azok,
akiknek körül van metélve a szíve a Szentszellem által, akik újjászülettek a
Jézusban való hit által. „Ők az ígéret fiai”. Csakis ők, egyedül ők Isten
valódi népe. Ők Ábrahám Magvához tartoznak:
„Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret
szerint örökösök." (Galáczia 3:29 HUN)
Ők a Jézusban hívő, hit által újjászületett keresztények (és
persze a Jézusban való hit által újjászületett zsidók is). Ha belegondolunk,
hogyan is tartozhatna Istenhez az (a testi Izrael), aki nem hisz az Ő Fiában:
„Miért nem értitek az én beszédemet? Mert nem hallgatjátok az én
szómat. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok
kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem
állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól,
a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.” János 8:43 - 8:44
Isten családja, Isten népe azok, akik hisznek az Ő Fiában:
„Krisztus ellenben mint Fiú a maga háza felett, akinek háza mi
vagyunk, ha a bizodalmat és a reménységnek dicsekedését mind
végig erősen megtartjuk.” (Zsidó 3:6 HUN)
„Mert akik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek
fel. Nincs zsidó, sem görög; nincs szolga, sem szabad; nincs férfi, sem
nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban. Ha pedig
Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök.” Galáczia
3:27 - 3:29
Láthatjuk, hogy kétféle zsidóság, kétféle Izrael létezik a
világon. A testi zsidóság, és a Jézusban hívő „lelki zsidóság”, vagyis a
Jézusban hívő emberek.
Például:
"Tekintsétek meg a test szerint való Izraelt! Akik az
áldozatokat eszik, avagy nincsenek-e közösségben az oltárral?" 1KOR
10.18
Ebben az igében is különválasztja Pál a "test szerinti
Izraelt". Ha nem létezne szellemi/lelki Izrael, nem kellene
különválasztania, egyszerűen Izraelt írt volna. Azonban itt külön kiemeli, hogy
nem a hívőkről, hanem a „testi Izraelről” beszél.
A keresztények jó része ott követi el a hibát, amikor a
bibliában Izraelről olvas, hogy azon automatikusan a testi Izraelt érti. A
Gázában elhelyezkedő zsidó államot, vagy a zsidónak született embereket, a
zsidóságot. Pedig nem kellene. Isten ugyanis azt tette, hogy sok-sok
helyen egyszerűen csak „Izraelt” ír a bibliában, de „Izrael alatt” sok
igehelyben nem a testi Izraelt értette, hanem ezt a „lelki Izraelt”, a
„mindenkori hívőket”, akikről az előzőekben beszéltem.
Ezt midig tartsuk szem előtt, amikor a
bibliában Isten mond valamit Izraelről. Mindig tegyük fel
a kérdést magunknak: Isten itt most a „testi Izraelre”, vagy ehelyett a „lelki
Izraelre” (azaz a hívőkre, az Ő valódi népére) gondolt?
Mondok erre egy példát:
"Mert ez az a szövetség, melyet kötök az Izrael házával, ama napok
múltán, mond az Úr: Adom az én törvényemet az ő elméjükbe, és az ő szívükbe
írom azokat, és leszek nekik Istenük és ők lesznek nekem népem." Jer.31:33
Ebben az igében olvashatunk „Izraelről”. Ha az
előzőekben ismertetett dolgokat nem vesszük figyelembe, akkor ezen
automatikusan Izrael népét értjük.
Pedig nem kellene!
Az Újszövetség már megköttetett, és világos, hogy Isten azt
nem a testi zsidósággal kötötte. Ezek az igék itt a „lelki Izraelről”
beszélnek. Isten az Újszövetséget az Ő egyházával, a hívőkkel, a „lelki
Izraellel” kötötte meg. Nem pedig a Zsidó néppel!
"Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött
Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete
legyen." (János 3:16)
Az Újszövetséget Isten a hívőkkel kötötte meg. Azokkal, akik
az Ő fiában hisznek! Ha megértjük tehát, hogy Izrael néha a "lelki
Izraelt", a "hívőket" jelenti, akkor sok minden világossá válik,
és nem fogjuk félreérteni Izrael jelentőségét és szerepét Isten művében. Sem
most, sem a jövőben.
Ugyanilyen módon Jeruzsálem is kétféle
értelemben használatos a bibliában.
Isten aktuális szándéka szerint jelentheti a bibliában a
földi, testi Jeruzsálemet, de jelentheti a „Mennyei Jeruzsálemet” is.
„Mert Hágár a Sinai hegy Arábiában, hasonlatos pedig a mostani
Jeruzsálemhez, nevezetesen fiaival együtt szolgál. De a magasságos
Jeruzsálem szabad, ez mindnyájunknak anyja," Galáczia
4:25 - 4:26
Pál elmondja, hogy létezik egy földi, egy „mostani
Jeruzsálem” Gázában, de létezik egy „magasságos, egy mennyei Jeruzsálem” is.
Elmondja, hogy a „magasságos, azaz a mennyei Jeruzsálem”
mindannyiunk anyja.
Ez a „mindannyiunk” az összes hívőt jelenti. Tehát a hívők,
az ÖSSZES, minden valódi hívő a „mennyei Jeruzsálemhez” tartozik, a „mennyei
Jeruzsálem” tagja. Sőt, bizonyos értelemben a „mennyei Jeruzsálem” szülötte.
Mert Istenen kívül a mindenkori lelki egyháznak, a mindenkori hívőknek
köszönhetjük, hogy hívőkké lettünk. Nekik köszönhetjük a bibliát, nekik
köszönhetjük a bizonyságtételeket, melyek hatására hívőkké lehettünk.
Jelenések könyvében ennek megfelelően látunk egy anyát, aki
szülni készül, majd fiat szül. Ez az anya aki „mindannyiunk anyja is”, ahogyan
Pál nevezi Gal 4.26-ban, szüli meg Jézust, és szül meg minket is.
Aztán Jelenések könyvében a sátán elkezdi üldözni az „asszony
magvából valókat”, vagyis a valódi hívőket, akik hitre jutnak Jézusban és
Istenben. Ezek a hívők Isten VALÓDI népe, nem pedig a testi zsidóság. A hívők a
„bárány felesége”, a mindenkori hívők összessége alkotja tehát az IGAZI,
a „mennyei Jeruzsálemet”.
Hogy ez mennyire így van, az alábbi igékből is nyilvánvaló:
"És jöve hozzám egy a hét angyal közül, akinél a hét utolsó csapással
telt hét pohár vala, és szóla nekem, mondván: Jer, megmutatom neked a
menyasszonyt, a Bárány feleségét. És elvive engem
lélekben egy nagy és magas hegyre és megmutatá nekem
azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, amely Istentől
szállott alá a mennyből". Jelenések 21:9 - 21:10
Mert nem járultatok megtapintható hegyhez, és lángoló tűzhöz, és sűrű
homályhoz, és sötétséghez, és szélvészhez, … … Hanem járultatok Sion
hegyéhez, és az élő Istennek városához, a mennyei
Jeruzsálemhez, és az angyalok ezreihez, Az elsőszülöttek
seregéhez és egyházához, akik be vannak írva a mennyekben, és mindenek
bírájához Istenhez, és a tökéletes igazak lelkeihez, (Zsidó 12:18) 12:22
- 12:23
Összefoglalva: amíg a keresztények ezeket nem
értik, addig könnyen tulajdonítanak olyan jelentőséget Izraelnek,
Jeruzsálemnek, amit pedig nem kellene, mert Isten sok esetben nem a földi/testi
Izraelről beszélt a bibliában, hanem a mennyeiről. Azaz jelképekbe rejtve Isten
nagyon gyakran rólunk hívőkről, az Ő egyházáról, Krisztus testéről beszél,
amikor „Izraelt”, vagy „Jeruzsálemet” emlegeti. Gyakran, de persze nem mindig.
A Szentlélek által tudjuk megérteni csak, hogy mikor melyikről van szó.
A következő sorok Zoltán testvérem
gondolatai.
A szívemből beszél:
Idézetet írta: Zoltan - 2023. November 09. - 18:07:41
"Szomorúan nézzem olvasom, sokhelyen azt a sok kuszaságot értetlenséget
ami Izrael körűl forog, szomorúan látom, hogy sokan összekeverik Isten országát
Izraelel, Isten népét a zsidósággal.
Isten Országa ott van, ahol a mi Urunk Jézus Krisztus Uralkodik. Tehát
akkor lesz egy ország, - akár Izrael -, az Isten országa ha majd Jézus
Uralkodik ott, addig nem több mint egy bármilyen ország. Lesz idő amikor ez
beteljesedik, a maga idejében – az elragadtatás és a nagy nyomorúság
után, az idők végezete felé – Jézus azt mondta: Isten országa ti bennetek
van, Isten országa köztetek van, Isten országa ott van, ahol Isten akarata
teljesül – Isten legfőbb akarata az, hogy higgyenek az Ő Fiában a Jézus
Krisztusban. Az Úr Jézus azt mondta a zsidóknak: - elvétetik tőletek az Ország
és olyannak adatik aki megtermi annak gyümölcsét. Most Isten országa az
egyházban, az eklézsiában testesűl meg, azokban akik Isten akaratát teljesítik,
és akik a Jézus Krisztusban való üdvösséget hirdetik.
Jézus testvérei, családja, házza népé azok akik Isten akaratát cselekszik – ezt
maga Jézus krisztus mondta - … - Isten legfőbb akarata az, hogy higgyenek
az Ő Fiában a Jézus Krisztusban. Akik nem hisznek a Fiúban azok Isten
ellenségei, azok az ördög Atyától valók, akik meg tagadják azokban az
antikrusztus szelleme van.
Isten földi népéhez való tartozáshoz nem volt elég a zsidótól való
születés, körül is kellett metélekedni, jó példa erre Mózes fia, Cipóra
körűl kellett metélje, hogy az Isten meg ne ölje. Aztán később már az Ó sz.
Isten azt mondja és kéri a néptől, hogy nem elég a test körülmetélése, hanem
metéljék körül szívüket is, vagyis térjenek meg, szánják életüket Istennek,
legyenek isten követői, a törvény betartói. Az Új. sz. Pedig már nyíltan mondja
az ige, hogy nem az a zsidó, nem az tartozik Isten népéhez aki testileg körül
van metélve, hanem aki újjászületett Krisztus ban a Szentlélek által. Nem azok
Ábrahám utodai, akik Ábrahámtól test szerint származnak, nem azok részesülnek
az Ábrahámnak tett ígéretből és áldásokból akik testileg származnak tőle, hanem
akik Krisztusban vannak, akik a Krisztustól származnak az újjászületés által.
Tehát Ábrahám áldása, ígérete Krisztusban teljesedik ki, és azokra érvényes
akik Krisztusban vannak.
Isten népe azok akik elfogadták a ami urunkat a Jézus Krisztust, mint egyetlen
szabadítót, mint aki az egyetlent üdvösség szerzője, mint aki az egyetlen
királyok Királya, az Örökkévaló, Mindenható Király, Isten.
Páter és Pál is az Újsz. Úgybeszélnek, hogy Krisztus az a személy aki megossza
világot, sokak számára a megütközés köve, a botránkozás sziklája, és akikre
ráesik azt szétzúzza, – másoknak, sarok kő, Istenházának és országának
alapja, szabadítás, gyógyulás, élet a halálból, áldás, új élet, örök élet,.
Isten a zsidokból és a nemzetekből – (a távolvalókból) - egy újjat hozott
létre, a kettőt egyé tesszi egy újjá, új emberré, egy új népé. Isten
népében most nincsenek nemzetek, nincs nemzeti előny, hanem azok akik
elfogadták az Igaz Messiást, akik Krisztustól születtek, akik Krisztusból
vannak, akik Krisztusban vannak
Mi, akik Krisztusban vagyunk, vagyunk Isten népe, Krisztus testvérei, Krisztus
házza népe, Krisztus menyasszonya, papok birodalma.
Jó Izrael mellett kiállni, de még jobb volna Isten igazsága mellett kiállni,
Krisztus tanítása mellett, és azok a Keresztények mellett akik üldözve vannak,
mert sokkal több keresztényt ölnek meg hitükért évente mint zsidót."
Idáig
az idézet.
Isten, amikor próféciát ad, annak van testi és van
lelki (szellemi) jelentése is.
A szellemi jelentést csak a „hit emberei”, a hívők képesek
megérteni. A többiek, a hitetlenek, a testi, a testies emberek, a nem
újjászületettek, a nem újjászületett „zsidók” és a nem újjászületett
„keresztények” erre képtelenek. Az ő gondolkodásuk a biblia szerint „testi”
gondolkodás, nem pedig „Szellemi”.
Ábrahámnak Isten adott egy próféciát:
"És megáldatnak a te magodban a földnek
minden nemzetségei "(1 Mózes 22:18)
Ezt azután Jákóbnak is mondta:
"És megsokasítom a te magodat mint az ég csillagait, és a te magodnak
adom mind ezeket a földeket: és megáldatnak
a te magodban a földnek minden nemzetségei;" (1 Mózes
26:4)
Nézzük most meg, hogy mit jelent ez „testiesen” gondolkodva, és mit
jelent „Szellemi” módon gondolkodva.
Ha testiesen gondolkodunk, akkor szó szerint értjük ezt a
próféciát. Ábrahám „magván” és Jákób (Izrael) „magván” a zsidó népet értjük.
Úgy érezzük, hogy a zsidó népen keresztül áldja meg Isten az egész Földet,
emiatt a zsidó népre különösképpen figyelnünk kell, bizonyos értelemben magunk
felett állóknak érezzük őket. „Hiszen ők Isten népe, Isten áldása”.
Ahogyan azt látom a jelenlegi kereszténységben ez a filozófia
rettenetesen elterjedt. Mivel a kereszténység nagy része „testi”, ezért a
gondolkodásuk is szükségképpen „testies”. Mivel a testies kereszténység a
virágkorát éri, ezért ez a filozófia is a virágkorát éri.
Nézzük most meg, mit jelent UGYANEZ a prófécia szellemi módon
gondolkodva:
„És megáldatnak a te magodban a földnek minden nemzetségei” (1 Mózes 22:18)
Pál elmondja, hogy ez a
„mag” az nem egy nép, hanem egy személy. Beazonosítja azt,
hogy ki ez a személy:
"Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja:
És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak,
aki a Krisztus". (Galáczia 3:16)
Ugye, hogy ez már egy egészen más kép?
Szellemi módon gondolkodva Isten azt mondta valójában ebben a
próféciában Ábrahámnak és Izraelnek, hogy a világot megáldja "a mag",
vagyis az Ő Fián, Jézuson keresztül.
Isten ezt követően azt is mondta Ábrahámnak, és Izraelnek,
hogy „nagy néppé” teszi. Testiesen gondolkodva ez azt jelenti, hogy sok-sok
utódjuk lesz majd, egy teljes nép (a zsidó nép). Szellemileg gondolkodva
azonban egészen mást jelentett ki Isten ezzel. Azt, hogy Isten ezen a „magon”
keresztül, vagyis Jézuson keresztül, egy teljes népet, egy nagy népet hoz
létre, a mindenkori hívők összességét, az üdvözültek sokaságát, az
elsőszülöttek seregét.
Pál kifejti, hogy „Ábrahám áldása”, vagyis az áldás, amit
Ábrahám kapott Istentől, az nem testi születés alapján lesz valakié. Ez az
áldás a „magon” keresztül lehet a mienk, vagyis Jézuson keresztül. Ha hiszünk
Jézusban, akkor ez a mienk, ha pedig nem, akkor nem a mienk. Ha zsidók vagyunk,
de nem hiszünk Jézusban, az áldás nem a mienk, de ha hiszünk, a mienk. Ha
pogányok vagyunk és hiszünk, akkor az áldás a mienk. Nem a születésünk dönti
el, hogy áldás vagyunk-e, hogy a "maghoz" tartozunk-e, hogy áldottak
vagyunk-e, hanem egyedül a hitünk:
"Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul."
(Róma 9:8)
Hogy az Ábrahám áldása Krisztus Jézusban legyen a pogányokon, hogy a Lélek
ígéretét elnyerjük hit által. (Galáczia 3:14)
Ha pedig Krisztuséi
vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok,
és ígéret szerint örökösök. (Galáczia 3:29)
Figyeljük meg, hogy a „mag” hordozza az áldást a világ
számára. Ha Krisztus bennünk él hit által, vagyis hiszünk, egy bizonyos
értelemben mi vagyunk ez a „mag”. Mi vagyunk az a mag Jézus által, mert Jézus
bennünk él, akik által a világ megáldatik.
Nem a zsidó nép, vagyis a zsidóknak születettek által áldatik
meg a világ, hanem a mindenkori hívők által, akikben Ábrahám „magva”, vagyis
Jézus él. Tehát a zsidókból lett hívők által és a pogányokból lett hívők által.
Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret
szerint örökösök. (Galáczia 3:29)
Összefoglalva: „Isten népe”, akiken keresztül a világ
megáldatik, az nem a zsidó nép, vagyis a zsidóknak születettek, hanem Jézus, és
mindazok, akik Jézushoz tartoztak, tartoznak és tartozni fognak.
"Mert mi vagyunk a körülmetélkedés[/u], akik lélekben szolgálunk az
Istennek, és a Krisztus Jézusban dicsekedünk, és nem a testben
bizakodunk:" (Filippi 3:3)
"Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az
Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök." (Galáczia 3:29)
Kik azok az emberek, akik a "maghoz", vagyis
Jézushoz tartoznak:
Ők a hívők. Senki más!
Minthogy pedig fiak vagytok, kibocsátotta az Isten az ő Fiának Lelkét a ti
szíveitekbe, ki ezt kiáltja: Abba, Atya!
Azért nem vagy többé szolga, hanem fiú; ha
pedig fiú, Istennek örököse is Krisztus által. Galáczia 4:6 - 4:7
Akié a Fiú, azé az élet: akiben nincs meg az
Isten Fia, az élet sincs meg abban. (1 János 5:12)
A hívők azok, akiken keresztül Isten kiárasztja az Ő áldását,
mert bennük él Krisztus. Ábel, Noé, Énokh, Mózes, Pál, Péter, János, stb. hívők
voltak, a hit emberei voltak, az áldás kiáradt rajtuk keresztül. A zsidó
főtanács pedig például nem volt hívő, így mindent megtett, hogy Jézustól a
népet távol tartsa. Így hiába voltak zsidók, nem áradt ki rajtuk
keresztül áldás a nép felé. Rajtuk keresztül, és a nem hívő farizeusokon
keresztül gonoszság áradt ki ebbe a világba, nem pedig áldás.
Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok
teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban,
mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert
hazug és hazugság atyja. (János 8:44)
Ebből is látszik, hogy Isten „valódi népe” a
hívők. Mindig is az volt, és sohasem lesz más.
Mindenki más..... .... amíg Jézushoz nem tér,
zsidóból vagy pogányból ... ... Isten ellensége, akikben az Antikrisztus
szelleme munkálkodik.
Vegyétek ezt figyelembe, ha Izraelről, vagy Jeruzsálemről
olvastok a bibliában, mert sok esetben Isten nem szó szerint érti, hanem azt
várja, hogy szellemi módon értsük.
Kerüljétek a zsidó meséket testvéreim!
Az, hogy az „Izrael”, vagy az „Isten népe” kifejezés a
bibliában (főleg a próféciákban) néha nem a zsidó népet jelenti, hanem helyette
inkább a hívő népet, az üdvözült, megigazult, megdicsőült igaz hívők
összességét, az világosan bizonyítható az igéből.
Az újszövetség ugyanis több alkalommal is beidéz egy
Hóseásnál olvasható igét, amelyben azt látjuk, hogy Izrael népe drámaian
megnövekszik.
Az ige szerint -bár korábban- úgy hívták ezeket a tagokat,
hogy „nem az én népem”, majd az lesz, hogy azt mondják nekik: „Élő Istennek
fiai”:
"De mégis annyi lesz az Izrael fiainak száma, mint a tenger fövenye,
amely meg nem mérettethetik és meg nem számláltathatik; és lészen, hogy ahol az
mondatott nekik: Nem vagytok az én népem,
ez mondatik nekik: Élő Istennek fiai! " (Hós 1:10)
Kik azok az emberek, akik bár korábban nem voltak „Isten
népe”, később az „Élő Isten fiai” lesznek?
Ha ezt megtudjuk, megtudjuk azt is, kik által bővül, lesz
annyi „Izrael fiainak a száma”, mint a „tenger fövenye”….
Isten Pálon keresztül elmondja, hogy „Isten fiai” azok
nem egy testi nép. Tehát nem a testileg zsidónak születettek az „Isten fiai”:
„Azaz, nem a testnek fiai az Isten
fiai; hanem az ígéret fiait
tekinti magul.” (Róm 9:8)
A fenti ige szerint Isten fiai azok az „ígéret fiai”
Kik ezek az „ígéret fiai”? Ha megtudjuk, megtudjuk azt is,
hogy kik valójában Isten fiai.
Mint látni fogjuk, az „ígéret fiai”, azok a hívők!!!
"Mi pedig (a hívők), atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei vagyunk". (Gal
4:28)
Tehát az „Élő Istennek fiai”, akik által „Izrael száma annyi
lesz, mint a tenger fövenye”, azok a hívők.
A Hóseási ige tehát arról beszél, hogy „Izrael” népe
határtalanul kibővül majd a hívőkkel
.
Isten így ebben a hóseási igében bizonyíthatóan NEM a testi
zsidóságot érti „Izrael” alatt, hanem a hívők összességét. A mindenkori hívő
egyházat, melyben egy idő után több hívő lett pogányok közül, (akik nem voltak
az Ő népe) mint zsidók közül. Világos, hogy hívőként mi nem lettünk részei a
testi Izrael népének. Nem váltunk zsidóvá. A hívők által nem gyarapodott a
testi Izrael népe! A hívők által csakis a szellemi Izrael gyarapodott! A
hóseási igében Isten azt mondja, hogy hívőként mi Izrael részei vagyunk.
"Nem népemből" lettünk az Ő népe. Az Ő népe vagyunk. Hogyan
lehetséges ez? Hát úgy, hogy a Isten a szellemi Izraelről beszél. A
mindenkori hívő népről. Egyszerűen "Izraelt" mond, de nekünk
meg kell értenünk, hogy itt most nem a testi Izraelről beszél, a zsidó népről,
hanem a szellemi Izraelről, vagyis a mindenkori hívő népről. Akikhez mi is
tartozunk, ha hívőkké lettünk. Ez a "szellemi Izrael", vagyis a
hívők közössége, a hívők népe az, amely örökli az áldásokat. A "testi
Izrael" az ige szerint pusztulás és átok alatt van. Figyelem: Jézus
elfogadása nélkül mindenki pusztulás és átok alatt van!
"Mert ha néped Izrael számszerint annyi lenne is, mint a tenger
fövenye, [csak] maradéka tér meg; az elvégezett pusztulás elárad igazsággal!
" (Ézs 10:22)
"Mert akik törvény cselekedeteiből vannak, átok alatt vannak;
minthogy meg van írva: Átkozott minden, aki meg nem marad mindazokban, amik
megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje." (Gal 3:10)
Nézzünk meg még ehhez néhány újszövetségi igét is:
„Nem mindnyájan izraeliták azok, kik Izraeltől valók;” (Róm 9:6)
Na, ezt olvassuk el még egyszer:
… „Nem mindnyájan izraeliták azok, kik Izraeltől valók;” (Róm
9:6)
„Izrael”-nek Jákóbot nevezte el Isten, miután átélt egy
találkozást Istennel. Ezt követően Jákóbnak gyermekei születtek, és a zsidó nép
innen kapta a nevét. Amikor azt mondják „Izrael” népe, akkor azon azokat értik,
akik Jákóbtól (Izraeltől) származnak.
Sajnos ez a gondolat beleivódott a keresztény
gondolkodásmódba is. Amikor a keresztények olvasnak egy próféciát a bibliában
„Izraelről”, akkor hajlamosak arra, hogy azon a testi Izraelt, a Jákób
leszármazottjait értsék. Hogy ez megváltozzon, mert (megalapozott véleményem
szerint) helytelen gondolkodás, ezért volt szükség a római levélre. Pál ebben
világosan kifejti, hogy Isten „Izrael” alatt nem
csak egy ősatyától származó testi népet ért. Néha azt, de néha
nem azt! Szükségünk van Istentől való értelemre, bölcsességre, hogy
megérthessük, mikor melyikről van éppen szó az egyes próféciákban. A testi
Izraelről, vagy a szellemi Izraelről, a mindenkori hívőkről.
„Nem mindnyájan izraeliták azok, kik Izraeltől valók;” (Róm
9:6)
„az ígéret fiait tekinti magul.” (Róm 9:8)
Elmondja, hogy az igazi zsidó, az igazi „Izrael” , a szellemi
"Izrael" az olyan emberekből áll, akiknek körül van metélve a szíve a
Szentszellem-, újjászületés által
„Mert nem az a zsidó, aki külsőképpen az; sem nem az a körülmetélés, ami a
testen külsőképpen van: az a zsidó, aki belsőképpen az; és a szívnek lélekben,
nem betű szerint való körülmetélése [az igazi körülmetélkedés]; amelynek
dicsérete nem emberektől, hanem Istentől van.” (Róm 2:28-29)
Aztán Pál elmondja, hogy a hívők, - minden VALÓDI hívő-
a „körülmetélt szívüekhez” tartoznak. Ha pedig mi, mint hívők, a „körülmetélt”
szívüekhez tartozunk, akkor ez azt jelenti, hogy mi Isten szemében az igazi, a
szellemi „Izrael” részei vagyunk. A zsidóból lett hívőkkel együtt mi alkotjuk a
szellemi Izraelt.
"Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei
vagyunk." (Gal 4:28)
"Mert mi vagyunk a körülmetélkedés, (azaz mi vagyunk a valódi, a
szellemi zsidóság, mi vagyunk a szellemi Izrael!) akik lélekben szolgálunk az
Istennek, és a Krisztus Jézusban dicsekedünk, és nem a testben bizakodunk:
" (Fil 3:3)
"Amint Hóseásnál is mondja: Hívom a nem én
népemet én népemnek; és a nem szerettet szeretettnek." (Róm 9:25)
És sok pogány csatlakozik azon a napon az
Úrhoz, és népemmé lesznek, és közötted lakozom, és megtudod, hogy a Seregeknek
Ura küldött hozzád engem. (Zak 2:11)
„Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti
magul.” (Róm 9:8)
Galata 3:29-ben Pál által Isten elmondja, hogy „Ábrahám
magva” azok a hívők. (Pogányokból lett hívők + zsidókból lett hívők)
"Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint
örökösök." (Gal 3:29)
Mindenki számára érthető ez az igehely?
Ha én hívő vagyok, akkor Ábrahám magva vagyok. Ha te hívő
vagy, akkor Ábrahám magva vagy. Isten így tekint ránk.
Igaz ez így??? Én nem születtem zsidónak. Nem tartozom a
zsidó néphez. A felmenőim között nem szerepel Ábrahám. Nem származom Ábrahám
„spermájától”, ahogyan a biblia fogalmaz. Akkor miért mondja Isten, hogy
Ábrahám magva, azaz „Ábrahám spermája” vagyok?
Hát azért, mert Isten Ábrahámnak megígérte az „ígéret
gyermekét”, aki hit által lett. Mi is „hit által lettünk”, így mi is ilyen
„ígéret gyermekei”, a „hit emberei” vagyunk. Abból a „magból” származunk,
UGYANABBÓL!!! , a hit magjából, a hitből, amiből Izsák is származott.
Ez a „mag” nem más, mint Jézus.
Jézus az „mag”, akinek mi és Ábrahám is a hitét köszönheti.
Ha mi hiszünk, akkor az azért lehetséges, mert részesültünk a „mag”, vagyis
Jézus isteni hívő életéből, tiszta Isteni természetéből, szellemi
genetikájából. Korábban részesültünk Ádám megromlott bűnös természetéből, és
ezért Isten ellenségeivé, hitetlenekké váltunk, aztán pedig részesültünk Jézus
(a mag) igaz életéből, és így válunk hívőkké. A hit emberei közé csakis az
képes tartozni, aki kegyelemből részesült a mag (Jézus) igaz hívő életéből, igaz
isteni természetéből.
Aki hisz, az a „maghoz” tartozik, aki pedig nem hisz, az nem
tartozik ehhez a „maghoz”.
Ábrahámnak két gyermeke is született. Az egyik „nem a hit
által” született, hanem Ábrahám „testi gondolkodása”, a „test cselekedetei”
eredményeképpen, Ő volt Ismael. A másik gyermek viszont hit által született. Hitt Ábrahám
Istennek, és így vált lehetségessé, hogy megszülessen Izsák, az „ígéret
gyermeke”.
Figyeljük meg, hogy Ábrahám „magnak” gondolta Ismaelt, Isten
azonban kijavította, hogy Ismaelt (a testi cselekedetek eredményét) nem tekinti
„magul”, és nem tekinti Ábrahám „örököséül”. Vagyis olyan személyül,
aki örökli az ígéreteket:
„És monda Ábrám: Íme énnekem nem adtál magot, és íme az én
házam szolgaszülöttje lesz az én örökösöm. És íme szóla az Úr ő hozzá,
mondván: Nem ez lesz a te örökösöd: hanem aki a te
ágyékodból származik, az lesz a te örökösöd. És kivivé őt, és monda:
Tekints fel az égre, és számláld meg a csillagokat, ha azokat megszámlálhatod;
- és monda neki: Így lészen a te magod. És hitt az Úrnak és
tulajdoníttaték az őneki igazságul. „
Éppen így, bármilyen hihetetlen is, de Isten Ismaelhez
hasonlóan nem tekint „örökösül” a testileg zsidónak születettekre, a zsidó
népre.
Pál erre a tényre világít rá a római levélben:
„Sem nem mindnyájan fiak, kik az Ábrahám magvából valók; hanem: Izsákban
neveztetik neked a te magod. Azaz, nem a
testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul.” (Róm
9:7-8)
Isten tehát nem tekinti „magul”, nem tekinti „örökösül” a
„testnek fiait”, csakis az „ígéret fiait”.
Aki tehát „az ígéret” fia, a „hit” gyermeke, az Isten szerint
a „mag”, az „örökös”, és az Ő „fia”
„Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei vagyunk.” Gal
4:28
„Ekként (kizárólag csak) a hitből valók
áldatnak meg a hívő Ábrahámmal.” (Gal 3:9)
„Értsétek meg tehát, hogy akik hitből vannak,
(egyedül csak) azok az Ábrahám fiai.” (Gal 3:7)
Na, ezt a kereszténység egy jó része (még) nem érti. Azt
gondolják, hogy „Ábrahám fiai” fiai, akiknek Isten sok és hatalmas ígéretett
tett, az a zsidó nép. Ez pedig óriási tévedés. Ábrahám valódi „fiai” ugyanis,
akik az áldásokat öröklik, az nem a testi zsidó nép, hanem csakis azok, akik
„hitbők” vannak, vagyis a hívő nép. Zsidók és pogányok közül.
„Értsétek meg tehát, hogy akik hitből vannak, (egyedül csak) azok az
Ábrahám fiai.” (Gal 3:7)
Hogy ez mennyire igaz, az alábbi ószövetségi igéből is
láthatjuk:
Ézsaiás 41:8-ban Isten „Ábrahám magváról” beszél. Sok és
hatalmas ígéretet tesz „Ábrahám magvának”. Aki nem ismeri az
újszövetséget, ezen automatikusan a zsidó népet érti, mi viszont már tudjuk,
hogy „Ábrahám magva”, azok nem testileg zsidónak születettek, hanem a hívők.
"Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és
ígéret szerint örökösök. " (Gal 3:29)
Ha ennek tükrében elolvassuk az Ézsaiásnál írtakat, rá kell,
hogy jöjjünk, hogy Isten abban a hívő népről, vagyis a hívőkről beszél. Mert mi
vagyunk „Ábrahám magva”!!!
„De te Izrael, én szolgám, Jákób, akit én elválasztottam,
Ábrahámnak, az én barátomnak magva; Te,
akit én a föld utolsó részéről hoztalak és véghatárairól elhívtalak, és ezt
mondám neked: Szolgám vagy te, elválasztottalak és meg nem utállak:
Ne félj, mert én veled vagyok; ne csüggedj, mert én vagyok Istened;
megerősítelek, sőt megsegítlek, és igazságom jobbjával támogatlak. Íme,
megszégyenülnek és meggyaláztatnak, akik fölgerjednek ellened, semmivé lesznek
és elvesznek, akik veled perlekednek. Keresed őket és meg nem találod a veled
versengőket; megsemmisülnek teljesen, akik téged háborgatnak. Mivel
én vagyok Urad, Istened, aki jobb kezedet fogom, és aki ezt mondom neked: Ne
félj, én megsegítelek! „
Csak a hívők maradnak meg a Földön (a zsidók és a pogányok
közül). A velünk versengők „megsemmisülnek és elvesznek, megszégyenülnek és
meggyaláztatnak teljesen”. Mi vagyunk azok, akik „megmaradunk”. Mi
vagyunk azok, akiket Isten „igazságának jobbjával támogat. Mi vagyunk azok,
akiknek Isten azt mondja: „Ne félj!” Mindenki másnak oka van a félelemre, amíg
meg nem tér.
Ámen.
Isten tehát vette Izrael népét, mint jelképet, és
felhasználta, felhasználja a bibliában arra, hogy rólunk, nekünk mondjon valami
olyat, amit újszövetségi hívőként csak mi érthetünk meg a Szentszellem által.
Mindenki más ezeket a szövegrészeket automatikusan a testi „Izraelre”, a zsidó
népre érti. Egyedül mi vagyunk azok hívőként, akik képesek vagyunk Krisztus
által a jelképek mögé látni, és megérteni, hogy „Izrael”, az „én népem”, Jákób
népe” kifejezés gyakran a hívőket jelenti, Isten újjászületett fiait, a hit
embereit. Mindenki más csak olvassa, de nem érti…
Például:
1. A hívők azok, akik Isten
valódi népe, akikkel Isten megkötötte az új szövetséget.
„Hanem ez lesz a szövetség, amelyet e napok után az Izrael házával kötök,
azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejükbe helyezem, és az ő szívükbe írom
be, és Istenükké leszek, ők pedig népemmé lesznek.” (Jer 31:33)
Gondoljunk csak bele, EGYEDÜL ők, a hívők, (a szellemi
Izrael) azok, akiknek a szívébe van írva Isten szeretete. Mi vagyunk Isten
népe, nem pedig mondjuk a Jézusban nem hívő zsidók, - akik Isten ellenségei,
amíg meg nem térnek, - a Jézusban nem hívő pogányokkal együtt.
2. A hívőknek van megbocsátva
MINDEN bűnük, nem pedig mondjuk a Jézusban nem hívő zsidóknak:
„És megtisztítom őket minden bűneiktől, amelyekkel vétkeztek ellenem,
és megbocsátom minden bűneiket, amelyekkel
vétkeztek ellenem, és amelyekkel gonoszul cselekedtek ellenem.” (Jer
33:8)
„És titeket, kik holtak valátok a bűnökben és a
ti testeteknek körülmetéletlenségében, megelevenített együtt Ő vele, megbocsátván minden bűnötöket,” (Kol 2:13)
Ezt figyelembe véve könnyen elképzelhető, hogy Isten a
jelenések könyvében "Izrael" alatt, esetleg Izrael 12 törzse alatt
nem a szó szerinti Izraelt érti,
hanem a lelki (szellemi) Izraelről, - a mindenkori
hívőkről - oszt meg velünk bizonyos információkat... Ezt csak
gondolatébresztőnek szánom. Nem tudom bebizonyítani az igéből, hogy biztosan
így van, ahogyan más sem tudja bebizonyítani, hogy nincsen így.
Így a számomra elképzelhető, hogy az, aki a Jelenések
könyvében "zsidónak állítja magát", pedig nem az, az lehet, hogy
jelképekben elmondva valójában "hívőnek állítja magát", pedig
nem az.
Mert a Jelenések könyvében a legtöbb dolog jelképekbe van
csomagolva. Izrael jelképe pedig a hívőket jelképezi nagyon gyakran a bibliában.
További információk a témáról az alábbi linken olvasható:
https://jezusverenekhatasa.blogspot.com/2024/07/isten-nepe-az-zsidosag-vagy-inkabb.html
https://jezusverenekhatasa.blogspot.com/2025/03/az-igazi-izrael.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése