Az üdvösség nem cselekedetek
által van.
Mit jelent ez?
Nincsenek mágikus cselekedetek, melyek által üdvözülünk.
Nincsenek vallásos cselekedetek, melyek által üdvözülünk, sőt, nincsenek
szent cselekedetek, melyek által üdvözülünk.
Az üdvösség kegyelemből van, hit által.
Régen is így volt, ma is így van, a jövőben is így lesz.
Mi a hit?
Mély bizalom Istenben. Ha valamit mond nekem, akkor igaznak
fogadom el azt, amit mond. Ábrahámnak azt mondta, hogy nagy néppé teszi, és
Ábrahám ezt igaznak hitte el. A legtöbbünknek nem jelenik meg Isten, hogy
nyíltan mondjon valamit. Ehelyett másnak mondott valamit, hogy mondja meg
nekünk, vagy írja le nekünk. Mi ezt igaznak elhisszük. Miért? Mert Isten
legbelül a szívünkben meggyőz minket arról, hogy amit hallottunk, az valóban
Tőle van, és valóban igaz. Így hallunk Jézusról is, a Megváltóról, akiben hiszünk.
Ha ez valóság a szívünkben, ebből tudhatjuk, hogy mi hívők vagyunk, a hit
emberei. Ha ez a hitünk valódi, akkor egyre inkább megtesszük, amire elvezet
minket a láthatatlan, de amúgy nagyon is valóságos Jézus.
Az ószövetségi zsidók élete miben különbözött
ettől?
Mi a múltban hiszünk, hogy a múltban Jézus eljött, és
megváltott minket, ők viszont a jövőben hittek, hogy eljő majd a Megváltó, aki
megváltja őket. Akinek akkor a mienkhez hasonló hite volt Istenben, az belül a
szívében meggyőződött, hogy Jézus VALÓSÁG! Ez nem csak mese, hanem VALÓSÁG.
Akinél ez a meggyőződés valóság volt, az hitt, az a hit embere volt, a
választott, a maradék.
Aztán megkapták a törvényt és a ceremóniákat. Isten
667, vagy hány utasítást adott nekik, hogy tegyék meg. Aztán elkezdték
megtenni.
Vajon hányuknak sikerült?
Egyetlen egynek sem. Mégis voltak, akik üdvözültek közülük.
Vajon mi alapján?
Ugyanúgy, mint mi, a hitük alapján. Vagyis… némelyek közülük
bíztak Istenben, elhitték Isten állításait a Megváltóról, és egyéb dolgokról.
Hívők voltak. Ezért üdvözültek. Nem azért, mert megtették az összes
parancsolatot a ceremóniákkal együtt. Nem. Az senkinek sem sikerült.
Kegyelemből üdvözültek ők is, mint mi, hit alapján.
Írtam előző hozzászólásomban, hogy
"Engesztelést csakis EGYEDÜL a Megváltó, vagyis Jézus
szerez!"
„Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy ő
szeretett minket, és elküldte
az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért.” (1 János
4:10)
Mi újszövetségi hívőként ebben szívvel hihetünk. Nem látjuk,
de hihetünk benne, hogy ez a valóság. Ha hiszünk, a hitünk a bizonyítéka annak,
hogy a hit embereihez, Isten népéhez tartozunk.
Az ószövetségi hívők is hihettek ebben, teljes szívvel. Aki
hitt, és teljes szívvel hitt, az Isten népéhez tartozott és üdvözült.
Nincs közöttünk
különbség. Hit által üdvözülhetünk mi is és hit által
üdvözülhettek ők is.
Mi a helyzet akkor a ceremóniákkal:
A törvényben csak az eljövendő jók "árnyéka" van
meg, nem pedig maguk a "valóságos dolgok".
Mondok egy valóságos dolgot:
„Isten … szeretett minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő
áldozatul a mi bűneinkért.” (1 János 4:10)
Ez tehát a valóság:
"Isten elküldte Fiát..engesztelő áldozatul.. a mi
bűneinkért..."
Ennek a valóságnak volt az „árnyéka”, amikor venni kellett
egy bárányt, megölni, és a vérét engesztelésül bevinni a szentek szentjébe, és
ez "engesztelést hozott" a nép számára.
Felteszem a kérdést:
Ez valóban engesztelést hozott a nép számára??? Eltörölte ez
a bűnöket valóban?
Nem!
Ez csak elmutogatta, egyfajta árnyjáték formájában, hogy mi
lesz majd a valóság.
Aki azt hiszi, hogy a ceremónia elvégzése tényleg eltörölte a
bűnöket, az olvassa el az alábbi igét:
"Minthogy csakugyan a törvényben csak az elkövetkező javaknak az
árnyéka van meg, és nem a dolgok való alakja, világos, hogy ugyanolyan
áldozatokkal, melyeket évről-évre visznek szakadatlanul, nem lehet
befejezettekké tenni azokat, akik Istenhez közelednek.
Ha nem így volna, akkor már megszűntek volna
hordani az áldozatokat, mert azoknak a szolgálattevőknek lelkiismerete, akik
egyszer megtisztultak, többé nem tudott volna vétkekről. De nem ez
történt, hanem a vétkek tudata évről-évre megmaradt bennük, mert hiszen lehetetlen, hogy bikák és bakok vére elvegyen
vétkeket. Zsidó 10:1 - 10:4 H
Csia
Mi az, ami ezek helyett VALÓSÁGOSAN eltörli, elveszi a
bűnöket?
Jézus áldozata, Jézus vére.
Tehát a zsidó áldozati bárány vére csak ELMUTOGATTA, hogy
Jézus vére majd meg fogja oldani a bűn problémáját.
A zsidó néphez tartozók pedig szorgalmasan végezték ezt a
ceremóniát. Ki az, aki emiatt üdvözült? Amiatt, hogy engedelmesen áldozatokat
mutatott be?
Kicsoda?
Senki!
Miért senki?
Mert az üdvösség nem cselekedetek miatt van. Nem azért, mert
megtettünk, vagy nem tettünk bizonyos vallási ceremóniákat. Nem azért, mert
bemutattunk, vagy nem mutattunk be bizonyos áldozatokat.
„Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten
ajándéka ez; Nem
cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.” Efézus
2:8 - 2:9
Ezzel szemben ki az, aki amiatt üdvözült, hogy valóságosan
bízott Istenben, őszinte, teljes szívvel hitt Istennek abban, hogy elküldi majd
a Megváltót, és Ő megoldást hoz majd a bűnre?
Kicsoda?
MINDENKI !!!
Ha egy ilyen hívő áldozatot is mutatott be, akkor Ő azt
hittel tette. Megbízott Istenben, tudta, hogy jön a Megváltó. Az ilyen igaz
ember volt, a hit embere, üdvözült.
Ha viszont egy olyan ember mutatott be áldozatot, aki
mindeközben a szívében valójában nem bízott az egészben, nem bízott Istenben,
nem hitt abban, hogy tényleg eljön majd a Megváltó, akkor hiába minden áldozat.
Mivel a szívében hitetlen, az ilyen ember nem üdvözült.
"Mert ha azok az örökösök, kik a törvényből valók, hiábavalóvá lett a
hit, és haszontalanná az ígéret": (Róma 4:14 HUN)
Ezt példázta a kémek példája is Izraelben. Isten azt mondta,
bemennek az ígéret földjére, nekik adta azt. Mit lép erre a hit embere?
Bízik Istenben, igaznak hiszi el, amit Isten
mond.
Amikor azonban a 12 kém visszajött a kémlelésből, tízen azt
mondták, hogy lehetetlen, nem tudják elfoglalni. Na, ők nem a hit emberei
voltak. Csak ketten voltak közülük a hit emberei.
Mit tettek ekkor a hit emberei?
Hittek.
"Józsué
pedig, a Nún fia, és Káleb, a Jefunné fia, akik a földnek kémlelői közül valók
valának, meghasogaták ruháikat. És szólának Izrael fiai egész
gyülekezetének, mondván: A föld, amelyen általmentünk, hogy megkémleljük azt,
igen-igen jó föld. Ha az Úrnak kedve telik bennünk, akkor bevisz minket
arra a földre, és nekünk adja azt, mely tejjel és mézzel folyó
föld." 4 Mózes 14:6 - 14:8 Józsué
Ez a két ember, csakis ez a két hívő ment be az ígéret
földjére.
Nem azért, mert valamit tettek, hanem azért, mert ők Istenben
bíztak, Isten beszédében bíztak, tudták, hogy amit Isten mond, az a valóság,
hittek.
A hitetlenek azonban nem mentek be!
Nem számít, azután
mennyi ceremóniát, mennyi jót, vagy vallásos cselekedetet tettek, milyen jól
tartottak Sabbathot, stb. hitetlenek voltak, ezért „kivágattak”. Nem mehettek
be az Ígéret Földjére.
Csak a hívők üdvözültek, üdvözülnek, és fognak üdvözülni!
Nem pedig egész népek!
"Izrael, ha annyi volna is a néped, mint a tenger
partján a fövény, csak a maradék tér meg belőle. Már elhatároztatott a
pusztulás, és az igazságos ítélet elsöpör, mint az áradat." (Ézsaiás
10:22 H Katolikus (SztI))
… PÉLDAMESE …
Egyszer egy messzi afrikai országban élt egy szerető
király, aki messzi földre utazott.
A népén azonan súlyos csapás volt. Minden nap megjelent egy
csúnya fekete krokodil,
és valakit elragadott közülük. Minden nap. Minden egyes nap.
Ennek a királynak volt azonban egy csodálatos tulajdonsága.
Előre látta a jövőt.
Mielőtt elutazott, így szólt a népéhez:
Én most elmegyek, de sok-sok idő múlva elküldöm hozzátok a
fiamat. Ő fog megszabadítani benneteket a krokodiltól.
Aztán a király elutazott, de előtte parancsba, törvénybe adta
a népének, hogy az alábbiakat kell tenniük:
... Minden évben venniük kell egy embert, be kell kenni az
arcát liszttel, adni kell a kezébe egy fa kardot, majd ennek az embernek el
kell játszania, hogy levágja
egy fából készült játékkrokodil fejét. Elmondta a király azt
is, ezt addig kell ezt tenniük, amíg eljön az ő fia. Miután azonban eljön,
onnantól már a fiát kell követniük....
A nép megfogadta a parancsot. Sok-sok évig ismételgették ezt
a ceremóniát, míg egy szép napon egyszer csak megjelent egy félvér fehér
fiatalember, a kezében egy valódi karddal,
és amikor a krokodil újra eljött, hogy ismét elragadjon egy
embert, ez a fiú levágta a fejét. Ebben a pillanatban, csodálatos módon
megejelent a király is. "Ez az én szerelmes fiam, akiről beszéltem nektek,
őt hallgassátok, őt kövessétek", - majd újra eltűnt.
Amikor ez megtörtént a távoli ország népe kétfelé oszlott.
Az egyik fele elballagott a fiú után.
A másik fele ott maradt, és továbbra is ismételgette a
ceremóniát a fa krokodillal, mintha mi sem történt volna.
A kérdéseim ezek után a következők:
1. Jogosan követik-e az "ortodoxok" továbbra is a
régi törvényt?
2. Érvényes-e az még rájuk, vagy esetleg a fiú megjelenésével
megváltozott?
3. Tetszik-e ez a "hagyományokhoz való hű
ragaszkodás" vajon a királynak?
3. Mit, kit kellene ehelyett követniük, hogy a király
elégedett legyen?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése